Navigace

Obsah

Estetika a prostředí ve vzdělávání aneb jak jarní tématika oživila naši školu a školku

Typ: ostatní
Estetika a prostředí ve vzdělávání aneb jak jarní tématika oživila naši školu a školku Informace pro rodiče

Význam estetických a environmentálních faktorů v procesu učení

Zaměřili jsme se na téma „Přišlo jaro do vsi, kde jsi zimo, kde jsi“. Toto téma jsme zvolili s cílem propojit přírodu s výtvarným tvořením, zároveň jsme chtěli dětem ukázat, jak mohou i tak jednoduché a každodenní změny v přírodě inspirovat k tvůrčímu procesu. 

Připravili jsme společně s dětmi jarní dekorace jako papírové květiny, malované ptáčky, a různé jarní symboly, které ozdobily naši školu a školku. Tato atmosféra zcela proměnila prostor a vytvořila příjemnou, svěží a optimistickou náladu, která se pozitivně odrazila na chování žáků a dětí.

Zároveň je třeba zmínit, jak velký vliv má estetika třídy na samotný proces učení. Když se prostředí stává součástí výuky, žáci jsou motivováni a více se angažují. Esteticky příjemné a promyšlené prostředí vede k lepší soustředěnosti, podporuje pozitivní vztah k učení a zlepšuje školní výsledky.

Ať už jde o úpravu prostoru pomocí dekorací nebo o výběr barev, materiálů a umístění předmětů, všechny tyto faktory hrají roli v tom, jak žáci vnímají školu jako místo pro růst a rozvoj. Tvoření s jarní tématikou nejen zkrášlilo naši školu, ale zároveň pomohlo žákůma a dětem vnímat učení jako zábavnou a obohacující aktivitu.

 


Vytvořeno: 24. 3. 2025
Poslední aktualizace: 25. 3. 2025 12:25
Autor: Správce Webu