Ve středu 15. května se naše škola proměnila v útulné místo plné čtyřnohých, opeřených i šupinatých kamarádů. Den zvířat spojil všechny třídy ve společném tématu – zvířecí mazlíčci, jejich potřeby, péče o ně, ale i radost, kterou nám přinášejí.
🐝 1. třída: Včelky, morčátko i želva
Ani naši nejmladší školáci nezůstali stranou! Prvňáčci si přinesli do školy včelky v krabičce, morčátko, želvu a další zvířecí kamarády. Celý den si o nich povídali, kreslili obrázky, zamýšleli se nad tím, jak zvířata ovlivňují náš život, a hlavně – učili se vnímat zvířata s respektem a něhou.
👐 Největší radostí bylo pro všechny děti to, že si mohly zvířátka pohladit nebo pochovat – nejen svá, ale i ta, která přinesli ostatní spolužáci napříč školou.
🐶 2. třída: Vývěsky, výstava a doteky s chlupatými kamarády
Druháci si nejprve povídali o tom, co všechno zvířata potřebují: klece, terária, potravu, prostor pro pohyb, venčení i pravidelný úklid. Poté každý vypracoval vývěsku ke svému zvířátku, kde nechyběly informace o jméně, druhu, věku či pohlaví. Výsledné plakátky i zvířátka si mohli všichni prohlédnout na společné výstavě v tělocvičně.
💬 Anketní otázka: Jaké zvíře by sis přál? – objevila se například panda, kůň nebo gekon.
🗨 Co se dětem líbilo nejvíce?
🐭 Julie: Že jsem si pohladila potkana a byl roztomilý.
🐭 Nicolas: Já jsem se těšil na potkana.
🐭 Adam: Zjistil jsem, jak vypadá potkan.
🐢 Adélka: Že jsem si pohladila želvu.
🐭 Oliver: Hladil jsem si potkánka.
🐹 Lukáš: Líbilo se mi morče a že jsme mluvili o svých zvířatech – a že jsme se neučili!
🧸 Patrik: Líbilo se mi, že jsme si mohli donést zvířátka nebo plyšáky.
🐕 3. třída: Projekt o mazlíčkovi a cvrččí překvapení
Třeťáci si zvolili svého domácího mazlíčka, o kterém vypracovali projektový plakát – kreslili, hledali informace v encyklopediích i na internetu, a učili se spolupráci. Třída ožila obrázky, výstřižky, texty i barvami. Někteří žáci přinesli i živé cvrčky v krabičce, což vyvolalo velký zájem i obdiv napříč školou.
🗨 Co děti ocenily nejvíce?
🐾 Anička: Líbilo se mi, jak všichni donesli krásné zvířátko.
🐾 Zuzana: Nejvíc se mi líbilo, že jsme si mohli vzít zvířata do školy.
🐾 Emílie: Líbilo se mi, že jsme si mazlíčky mohli hladit.
🐾 František: Bavilo mě zvířátka kreslit.
🐾 Nikol: Plakát byl super, i to, že jsme si mohli donést zvíře.
🐾 Amálie: Líbilo se mi, že jsme je mohli i pustit.
🐾 Phoebe: Chtěla bych, aby byl Den zvířat každý rok.
🐾 Dominika: Líbilo se mi, že jsem si mohla donést morče.
🐾 Teodor: Bavilo mě, že jsme si mohli přinést zvířata.
🐌 4. a 5. třída: Zvířecí empatie, referáty a hlemýždi obřích rozměrů
Starší žáci zhlédli vtipná videa o mazlíčcích, vytvořili referáty o svých zvířatech a na tabuli sestavili přehlednou tabulku s informacemi o původu, zařazení, výživě i zajímavostech z říše zvířat.
Zvláštním zpestřením byl velký hlemýžď, kterého do školy přinesl jeden z páťáků – a i ten si vysloužil obdivné pohledy a jemné pohlazení.
💖 Citace z deníčků:
🐶 Elen Š.: Můj pes se na mě pořád dívá zamilovaně a pomáhá mi, když mi není dobře.
🐶 Jonáš V.: Zvířata vycítí bolest a pomáhají nám od stresu.
🐶 Míša K.: Mám ráda, když se mnou pejsek spí a mazlí se.
🐦 Oliver H.: Moje andulka Pepa mě rozesměje, když mi sedí na ruce a povídá si se mnou.
🐾 Závěrem
Den zvířat u nás nebyl jen o domácích mazlíčcích – byl o radosti, péči, empatii a spolupráci. Každá třída pojala program po svém, ale všechny spojovala láska ke zvířatům a zájem o jejich svět. Děkujeme všem, kdo se zapojili – dětem, rodičům i chlupatým (a nechlupatým) hostům!